Zoeken in deze blog

vrijdag 20 juli 2012

DIY: Je eigen stijlboek maken

Omdat ik vakantie heb en het buiten alleen maar regent - en niet zo'n beetje ook- werd ik verveeld en creatief. Ik bedacht wat leuke dingen en toen ik die eenmaal gedaan had, verveelde ik me nog steeds. Omdat ik al op een paar blogs dit had gezien, besloot ik ook maar eens aan de slag te gaan met een schaar en lijm en een hele stapel Cosmogirls. Ik begon met het maken van een eigen stijlboek.

En stijl-watte?
Een styleguide/stijlboek is een boek waarin je plaatjes plakt uit modetijdschriften of van internet. Zo creeer je een heel leuk creatief boekje, waarin je leukste outfits staan en het is ook nog eens leuk om te doen. Wat simpeler uitgelegd: een boek met heel veel inspiratie en plaatjes van leuke outfits of dingen waar je van houdt.

Hoe dan?
Nou, wat heb je daarvoor nodig? Niet veel. Een goed stevig boek/schrift, of bijvoorbeeld een ringmap, een schaar, een stapel modebladen en lijm. Simple as that. Slim is ook, soms kan je bij webshops ook leuke plaatjes vinden of uit bijvoorbeeld de h&m catalogus. De meeste bladen waar je wel leuke outfits in kan vinden zijn de Cosmogirl, Cosmopolitan, de Elle of bijvoorbeeld de Flair of de Fancy.

Je kan ervoor kiezen 'm in een keer te maken, maar dan ben je zo klaar. Het leukste is (vind ik dan) als je er rustig over doet en er steeds nieuwe dingen bij plakt. Zo doe je er en lang over, en heb je er meer plezier van omdat het telkens up-to-date is.

Wat kan er allemaal in?
Je kan er random plaatjes in plakken, maar ook bijvoorbeeld een indeling maken. Zo doe je een bladzijde met preppy style, stoer of juist strikjes. Je kan er ook wat beauty in mengen door er nailart in te plakken, of bijvoorbeeld een pagina met mooi opgemaakte ogen. Je kan ook celebrities er in plakken, kapsels, wat je maar wilt. Het leuke van een stijlboek is dat je je eigen persoonlijke stijl kan neerzetten, die alleen van jou is. Bovendien heb je er ook nog wat aan, als je even niet weet wat je aan kan trekken, kun je voor inspiratie in je stijlboek kijken!

Personalize! Je kan je stijlboek ook natuurlijk personaliseren met films die je leuk vindt, muziek, bonnetjes, bioschoopkaartjes etc.. Zo kan je ook wat van je leven erin verwerken, en is het nog leuker om er later in terug te kijken.

Behalve een stijlboek, kan je nog veel meer leuke dingen doen; een vriendinnenboek (met foto's en lieve berichtjes van je vriendinnen) een filmboek, een muziekboek, een celebritieboek, een levensboek.. en ga zo maar door. Zo ben je wel de hele zomer zoet.. En, het is nog superleuk ook!
 

Hieronder zie je wat voorbeelden van stijlboeken. Ik ben hard bezig met mijn eigen stijlboek, maar als hij een beetje vol is, zal ik er over bloggen ;-)
























Veel plezier & succes!

Liefs,

Eva

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen