Zoeken in deze blog

vrijdag 13 juli 2012

Review: Dr. van der Hoog Clear Skin Mask

Ik had veel gehoord over de gezichtsmaskers van Dr. van der Hoog. Ik heb zelf een dag/nachtcrème waar ik best enthousiast over ben. Omdat ik er al over gehoord heb, besloot ik het te testen voor mijn blog. 

Het maskertje ziet er zo uit, en kost 1,89. Het is verkrijgbaar bij de meeste drogisten. Het is een masker voor een vette/onzuivere huid.
Het eerste wat me eigenlijk op viel aan het maskertje, was dat het in poedervorm is in plaats van gewoon een soort 'vloeibare crème'. Ik had hier eigenlijk nog nooit een maskertje mee gedaan, dus ik was eigenlijk wel benieuwd hoe het is om met poeder te werken. 
Ik vroeg me wel af of het wel goed zou gaan, dat het niet heel erg gaat klonteren bijvoorbeeld. Het is de bedoeling dat je het masker zelf 'aanmaakt' met water. Dit kan onhandig zijn, bijvoorbeeld als je een slaapfeestje geeft, maar ik vond het zelf wel prettig. Het gaf me meer een beetje een idee dat het dan echt klei-achtig wordt. Er stond aangegeven op de achterkant dat je het moet aanmaken met een eetlepel kokend water, maar ik vond het masker iets te dik en ik heb er nog een halve lepel bijgedaan. Ik raad je aan dit ook te doen, maar niet te veel, want anders wordt het te vloeibaar om te smeren. 
Voor het aanbrengen heb ik een poederkwast gebruikt. Ik vind dit fijner omdat mijn handen dan niet helemaal onder zitten.



                                         
Hieronder kun je de structuur van het maskertje zien.





Tijdens het masker
Als je begint, let er dan wel op dat je je haar vast doet of een haarband in doet. Zo voorkom je dat je stukjes masker in je haar krijgt. Ook is het het beste om een pyjama of gewoon een oud shirt aan te doen, want als het eenmaal hard is begint het af te brokkelen, en dit kan nog wel eens strepen geven op je kleding. Dit kan je er natuurlijk gewoon uit wassen.
Als je klaar bent met het masker eraf halen, is het belangrijk dat je nog met gezichtstonic je gezicht even reinigt, dit is beter voor je poriën, en ikzelf sluit altijd af met een nachtcrème.

Het masker is bedoeld voor een persoon, maar ik smeer het meestal niet zo dik, dus had ik nog wat over. Dit kan je natuurlijk altijd samen met een vriendin delen.

Pluspunten
Na het masker
  • Er zit veel in het pakje
  • Het is fijn dik, zodat het fijn smeert
  • Het is echt goed voor je huid; je huid wordt er echt heel zacht van
  • Het maakt je huid zuiverder en laat puistjes verdwijnen
 Minpunten
  • Je moet het masker zelf aanmaken, het is niet meteen klaar voor gebruik
  • Als het droog is, brokkelt het een beetje, waardoor het op je kleding kan komen
Ik vind dit masker zelf een heel fijn masker, het voelt een beetje 'natuurlijk' omdat het klei-achtig is. Het smeert fijn, en is niet te dun. De volgende dag voelde mijn huid superzacht aan en mijn huid was veel minder onzuiver, terwijl ik zelf toch een hele droge huid heb. Ik zou dit masker zeker aanraden aan iedereen die behoefte heeft aan een goed masker eens in de zoveel tijd.

Liefs,

Eva

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen