Zoeken in deze blog

zaterdag 25 augustus 2012

Fotoverslag Italië

Zoals de meesten van jullie wisten, ben ik op vakantie geweest naar Italie voor twee weken. Ik ben sinds gisteren weer terug en ik heb nu mijn laptop weer, dus zag ik de kans om even een verslag voor jullie in elkaar te zetten. Ik heb super mooie dingen gezien en vette foto's gemaakt. Gewaarschuwd: ik heb echt verschrikkelijk veel foto's gemaakt. Ik zal proberen het kort te houden, maar of dat gaat lukken? Pak nog even iets te drinken/eten en ga er lekker voor zitten. Enjoy en veel kijkplezier!

Het licht uittesten in een hotel in Zwitserland.

 Bergen, bergen en nog eens bergen..

On the road..

Onderweg kon je heel veel schattige dorpjes zoals deze zien. 

Een heel schattig kerkje in het dorpje Vada, waar onze camping ook was.

Op de markt hadden ze echt hele schattige magneetjes <3

 Een zonsondergang met palmbomen.

Dit hing boven een restaurantje. Het is de achterkant van een auto met heel veel verschillende ogen erop. Ik weet niet waarom, maar ik vond het er echt heel gaaf en creatief uitzien. 

Ik ben ondanks de hitte ook nog een dagje naar Volterra & Sienna geweest. Ik heb veel foto's van kerkjes gemaakt, die er daar in overvloed waren. Ook al ben ik niet gelovig, toch vind ik kleine kerkjes leuk om te zien en heel schattig.

Dit licht gaf een mooi, maar ook een beetje een 'creepy' effect. Zie je de gezichten rond het schilderij?


 Vanuit een ander standpunt leek het kerkje al een stuk lichter.

Een van de vele steegjes in Volterra.

Dit is niet een speciale foto, maar dit is het pleintje dat precies in het midden ligt van het stadje. Alle kleine steegjes en straatjes leiden hier naartoe, zo verdwaal je minder snel.

Toen we even een ticketloket binnen liepen om een kaart te krijgen, zag ik dat een scene van de Twilight Saga: New Moon is gefilmd in Volterra. Ik ben niet heel erg fan, maar ik vond het toch wel awesome. 

Schattige engeltjes in een miniwinkeltje waar je panini's en bruschetta's kon krijgen.

Typisch Italiaans: een Bruschetta. Een groot stuk stokbrood met heel veel olijfolie, tomaten, basilicum en een snufje zout. Lekker en helemaal vegetarisch. Yum!

Een andere hoek van een straatje.


Een paar dagen voordat wij Volterra bezochten, was er een soort middeleeuws feest dat ze elk jaar doen in Italie. Dan doen ze dingen zoals zwaardvechten, paardenraces en andere dingen. Wij hadden het helaas gemist, maar de versiering hing nog overal.

Uitzicht!

Wat ik ook altijd leuk vind om te zien, zijn de deuren in een Italiaans stadje, omdat ze zo anders zijn dan bij ons.

Ik ben gek op vintage reclameborden; zo ook deze vond ik helemaal geweldig.



Een schattig winkeltje waar ze hele leuke dingen hadden; oude borden, kompassen, zwaarden etc.


Ijs!

Toen ik omhoog keek zag ik ineens muurschilderingen door een openstaand raam. 

Viva Italia!


I scream, you scream, we all scream for ice cream!


Helemaal gekerfd uit marmer, best knap!

Het heilige water waarin Jezus gedoopt is zat hierin. Ik ben niet gelovig, maar ik vond het best gaaf om te zien.

 Een soort colosseum dat nog best intact was.

Typisch Italiaans landschap.

Dat was het, het spijt me van de vele foto's en ik hoop dat ik jullie niet al te erg verveeld heb. (: 

Sorry dat er foto's scheef/lelijk/raar belicht zijn, ik heb nog geen tijd gehad om te bewerken of te knippen, dus ze zijn allemaal onbewerkt. 


Morgen is er gewoon weer een normaal artikel!


Wat vind jij de leukste foto? Laat het weten in de comments!


Liefs,


Eva

Geen opmerkingen:

Een reactie posten