Zoeken in deze blog

vrijdag 31 augustus 2012

Review: Essence Fix & Matte; translucent Loose Powder

Het was alweer een tijdje geleden dat ik een review deed, dus hier is er weer eentje! Veel plezier!

Ik kocht vandaag mijn eerste primer, namelijk de Essence Fix & Matte. Hij is in de winkel te koop voor 2,99.Wat is een primer nou precies? Een primer is een poeder of mousse dat je gebruikt na je gezichtsverzorging, maar voordat je begint met je make-up. Het is als het ware een klein laagje tussen je make-up en je huid. Meestal is dat poeder wit, maar het kan ook een andere kleur zijn. Het is een soort van make-up basis, maar dan zorgt het er ook voor dat je huid een matte teint krijgt en dat je make-up beter blijft zitten.

Hoe gebruik je een primer?

Een primer is een basis voor make-up, je brengt het dus onder je make-up aan. Het is het handigste om dit met een poederkwast te doen, en je brengt het aan over je hele gezicht.




Verpakking

De deksel is grijs met paars, en dat vind ik niet zo'n hele mooie combinatie. Het ziet er wel een beetje goedkoop uit. Het is wel handig dat het doosje doorzichtig is, zodat je kan zien wat er precies in zit. Vanbinnen zit er een soort 'zeefje' waar het poeder doorheen kan, en dit kan je er ook af halen. 



Doet het wat het belooft?


Het belooft je make-up langer te laten zitten en je gezicht een matte teint te geven. Dit poeder doet prima zijn werk. Ik merk echt dat mijn foundation makkelijk blijft zitten en dat mijn gezicht minder glanzend is. Ik vind dit echt een hele goede budgetproof-primer.







                                                                    Makkelijk mee te werken?

Niet echt. Onder het deksel zit een zeefje waar het poeder doorheen kan, maar dit systeem werkt niet zo goed. Het komt er niet uit waardoor ik voor gebruik het doosje met het deksel erop om moet keren om het product te gebruiken. Als ik het zeefje eraf haal komt er te veel poeder op mijn kwast. 




Pluspunten


  • Het geeft je gezicht een matte teint
  • Je foundation blijft wel 2x beter zitten
  • Budgetproof



Minpunten

  • De verpakking is heel onhandig en niet zo mooi.

Beoordeling 

Ik vind dit echt een hele fijne primer, vooral omdat hij zo mooi mat is. Ondanks dat hij niet zo duur is, doet hij toch goed zijn werk. Conclusie; een echte aanrader dus. 


Wat vinden jullie van deze primer, zouden jullie hem kopen?

Liefs,

Eva

4 opmerkingen:

  1. Het is geen primer, maar een poeder om je gezichtsmake-up te 'setten' en je gezicht te matteren, dus je gebruikt het na je make-up'! (correct me if I'm wrong ;)). Verder een leuke review en een leuke blig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat dacht ik dus eerst ook, maar voor mij is hij te wit, dus ik gebruik hem gewoon als primer. Vind ik in elk geval fijner. Dankje!

      Verwijderen
  2. waar kan ik deze kopen???

    BeantwoordenVerwijderen
  3. HAHAHAHA, dikke beginner hier ! het is een poeder, geen primer ! dat witte is omdat je het te dik hebt aangebracht.. omg faal.

    BeantwoordenVerwijderen