Zoeken in deze blog

maandag 10 september 2012

Beauty Battle; Essence Superfine Eyeliner Pen vs. Catrice Liquid Liner

Het werd weer eens tijd voor een review-battle. In een beauty battle laat ik twee beautyartikelen van verschillende merken vechten tot de dood erop volgt. In deze editie; Catrice Liquid Liner vs Essence Superfine Eyeliner Pen. Ready? Fight!





Essence Superfine Eyeliner Pen 01 Deep Black, 
€ 2,59


Verpakking
Hij is mooi zwart, met een zilver/regenboogkleurig opschrift. Het zilver is een mooi detail.
Wat belooft het?
'De all-rounder van de eyeliners! De superfijne eyeliner pen gaat mee met de trends! Deze extreem langhoudende eyeliner heeft een bijzonder fijne vilten tip. Ideaal om een uiterst subtiele look te creëren, maar ook voor extravagante, dramatische oogmake-up.'


Dunne lijn?
Zeker weten! Doordat het een 'pen' is, heeft het een dunne punt, waarmee je makkelijk een dun lijntje boven je ook kan trekken. Het werkt heel fijn, vooral als je nog niet zo goed met eyeliner begaan bent is dit een aanrader.

Rechte lijn?
Met veel oefening. In het begin is het echt even wennen om met deze eyeliner te werken. Als je het na een keer of twee hebt gebruikt, merk je dat het vanzelf makkelijker tekent, maar in het begin kan je nog wel eens uitschieten. 
Pigment en kleur
Doordat het kwastje van vilt is, is de eyelinerkleur zelf niet zo zwart als dat hij op het eerste gezicht lijkt. Dat is jammer. De eyeliner is daarentegen mooi dun en heeft helemaal geen klontjes door de penvorm.

Conclusie
Een fijne eyeliner om dunne lijntjes mee te trekken. De kleur had van mij nog wel wat zwarter gemogen. 



Catrice Liquid Liner 010 Dating Joe Black, € 3,89

Verpakking
De verpakking is heel simpel, een zwarte lay-out met witte letters. Eenvoudig, maar niet lelijk. Misschien een beetje saai. 

Wat belooft het?
Geef je ogen een perfect accent. Dankzij de speciale textuur en het innovatieve kwastje dat aanvoelt als de punt van een viltstift creëer je een strakke eyeline in no-time!

Dunne lijn?
Ja, maar net wat dikker dan de Essence Superfine Eyeliner Pen.
Rechte lijn?
Ja, zeker weten. Met deze eyeliner is het bijna onmogelijk om uit te schieten.
Pigment en kleur
De vloeistof is iets dikker maar droogt toch vrij snel op. De kleur is supermooi glanzend zwart.

Conclusie
Een fijne eyeliner om je ogen te laten spreken. Het kwastje is vrij vast, het was fijn geweest als hij net iets 'beweegbaarder' was geweest. 


Hier zie je de Catrice Liquid Liner (links) en de Essence Superfine Eyeliner Pen (rechts) op mijn hand geswatcht.


Dit is de Essence Superfine Eyeliner Pen op mijn oog, zonder mascara.


Dit is de Essence Superfine Eyeliner op mijn oog, met mascara.


Hier zie je de Essence Superfine Eyeliner Pen op mijn oog (met mascara) vanaf de zijkant.


Hier zie de Catrice Liquid Liner op mijn oog, zonder mascara.


Hier zie je Catrice op mijn oog, met mascara.


De winnaar?
Ook al scheelt het weinig, voor mij is dat toch Catrice. Ook al is hij dikker, hij werkt toch net iets fijner en hij is zwarter. 

Welke eyeliner gebruik jij het liefste?

Liefs,


Eva

1 opmerking:

  1. Fijne review! ik heb die essence eyeliner ook en ben daar ook echt super tevreden mee!

    BeantwoordenVerwijderen