Zoeken in deze blog

zondag 21 oktober 2012

Review | HEMA Matte Finish Foundation (02)

Een foundation vinden in mijn huidskleur blijft vaak nogal moeilijk. Vaak hebben foundations vier of zes tinten, die allemaal te donker voor mij zijn. Ik vroeg aan een vriendin van mij wat voor een foundation ze had, en ze antwoordde dat ze zwoor bij de foundations van de HEMA, en kort daarna kocht ik de HEMA Matte Finish Foundation.Tijd om te testen!







Verpakking
Simpel en zwart. Ik vind het dopje een beetje vervelend, want hij draait er niet goed op in een keer. 



Prijs - EUR 6,00
Een prima prijs wat mij betreft. 

Kleur 
Ik gebruik de kleur 02, voor een lichte huid. Er zijn ongeveer tien verschillende tinten, dus er is voor de meeste huidkleuren wel een match. Alleen heeft HEMA niet gedacht aan de wat donkere dames, jammer!

Swatch
Hieronder zie je de swatch op mijn hand. 






Wat belooft het
De foundation belooft een medium dekking. Bij de foundations van HEMA staat erop of hij licht, medium of zwaar dekt, dat is fijn! Ook belooft hij te matteren en lang te blijven zitten.

Textuur
De foundation is voor een normale tot vette huid. Het is een lichte en luchtige crème  en hij voelt fijn aan op mijn huid. Hij maakt mijn huid niet droog of trekkerig, maar als je geen dagcreme voor aanbrengen gebruikt doet hij dat wel. Oppassen dus! 

Dekking
Ik moet zeggen - de foundation dekt niet geweldig. Maar ik was toch wel verrast, want de dekking viel heel erg mee. Hij is niet cakey of te duidelijk op je gezicht. Hij neemt roodheid en puistjes weg, maar laat sproetjes en moedervlekken door. Je huid krijgt er een gezonde glow door. De dekking is niet perfect - als je een hele dekkende foundation wilt moet je deze laten liggen. 



Pluspunten
+ Hij is niet cakey of te duidelijk
+ Je gezicht krijgt een gezonde glow
+ HEMA test niet op dieren.
+ Aan het einde van de dag zit hij er nog steeds mooi op. 


Minpunten
- Als je geen creme gebruikt voor het aanbrengen droogt je huid uit.
- De dekking is niet geweldig
- De foundation is er niet in donkere tinten.

Beoordeling

Wat mij betreft, is dit een fijne foundation. Hij heeft een lichte dekking, maar dat vind ik juist fijn. Ik vind het vaak niet zo mooi als een foundation cakey uitvalt en gelukkig doet deze dat niet. Je gezicht krijgt een gezonde subtiele glow en dat is mooi. Verder ben ik blij dat HEMA niet op dieren test. Deze foundation krijgt van mij een 7,5/10!

Wat vind jij van deze foundation?

Liefs,

Eva

2 opmerkingen:

  1. Hoi, dankje voor je reactie! Ik ga de stick van Sephora zeker eens uitproberen. En deze Hema-foundation ook! Wel jammer dat hij je huid uitdroogt...
    Ik wil je trouwens graag volgen, maar ik zie nergens een knop ofzo om dat te doen..?

    a-pretty-world.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen