Zoeken in deze blog

vrijdag 23 november 2012

My Breaking Bad Beauty habits (oftewel mijn slechte beauty gewoontes)

Iedereen heeft ze wel. Die slechte gewoontes, waar je maar niet van afkomt, en die (stiekem) ook wel een beetje beschamend zijn. Ik biecht ze op, aan jullie. Vandaag laat ik jullie zien wat mijn slechte gewoontes zijn op het gebied van beauty, oftewel mijn Breaking Bad Beauty Habits.




Kwasten niet wassen

Ohh, wat haat ik dit klusje. Ik wéét dat het echt heel belangrijk is, maar ik vind het zo vervelend om te doen. Ik moet mezelf echt er toe zetten het te doen, en dan doe ik het nog niet.Ik overdrijf dan ook niet als ik zeg dat ik mijn kwasten maar 1 á 2 keer per maand was. Erg hé?




Aan mijn haar zitten

Veel meiden weten niet dat heel erg veel aan je haar zitten heel slecht is voor je haar. Je haren maken natuurlijk talg aan dat je haar vet maakt. Door met je handen aan je haar te zitten, vooral met je vingers door je haar gaan, verspreid je het talg nog meer door je haren. Hier wordt je haar nog vetter van, waardoor je het nog vaker moet gaan wassen. Dat weer helemaal niet goed voor je haar is.




Mijn kwasten niet aftikken

Ik hou heel erg van met oogschaduw spelen, verschillende kleuren combineren en ooglooks maken. Helaas is fall-out iets waar je dan ook mee te maken krijgt. Dit voorkom je door je kwasten af te tikken, wat ik vaak vergeet. Dit ontdek ik dan pas als ik de oogschaduw aanbreng, waardoor mijn hele gezicht onder de glitters zit. Oeps.


Mijn nagellak van mijn nagels afhalen zodra het begint te chippen

Dit is slecht om twee dingen. Ten eerste, is het zonde van de nagellak. Als het chipt, kan je het bijwerken, waardoor je nog plezier hebt van de nagellak die er al op zit. Ik vind dat chippen zó vervelend, en het ziet er ook nog eens niet uit. Daarom haal ik het er af met mijn nagels als ik me heel erg verveel. Doordat ik vrij lange (en scherpe!) nagels heb, beschadig ik mijn nagels. En dat is heel erg zonde.




Niet genoeg water drinken

Ik weet niet wat het is, maar ik heb bijna nooit dorst. In de zomer droog ik dan ook snel uit. Ik merk pas dat ik dorst heb als ik hoofdpijn krijg. Dan denk ik 'Oja, ik heb vandaag nog niks gedronken.' Beetje stom, want water is heel erg belangrijk voor je huid. Je puistjes worden minder als je regelmatig genoeg water drinkt, en je haar heeft het ook nodig om te groeien. Ik zou het echt vaker moeten doen, maar ik vergeet het heel vaak waardoor ik het pas aan het einde van de dag doe. Een flesje naar school meenemen helpt ook niet, want dat vergeet ik ook, en het zit vaak in de weg in mijn tas of gaat open. Slecht.





Heb jij hele slechte gewoontes op het gebied van beauty, of herken je jezelf hierin?

Liefs,

Eva

8 opmerkingen:

  1. Ik herken mezelf helemaal! Het kwasten niet wassen, en nagellak pulken, yes that's me!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik herken mezelf erg goed in jou haha , ik pulk mijn nagelak eraf en zit veel te veel aan mijn haar ! Mijn kwasten wassen vind ik dan wel weer belangrijk dus dit doe ik erg vaak xo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha ik herken me zelf ook wel ! Wel drink ik genoeg water, maar ik zit enorm veel aan mijn haar en mijn nagelijk blijft nooit langer dan een 3 dagen op mijn nagels zitten haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Moet je nagaan ik wist niet eens dat je kwasten moest wassen..
    x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wel doen hoor! Anders kun je je make-up niet meer mooi aanbrengen en krijg je heel erg snel puistjes of kunnen er infecties ontstaan.

      Verwijderen
    2. haha nou bedankt dat ik het nu door jou weet! Ik dacht er sowieso al aan een nieuwe te kopen binnenkort, en ik beloof je dat ik die netjes ga wassen haha :)
      x

      Verwijderen
  5. Oooh ik herken mijzelf in alles, vooral dat van kasten wassen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik drink ook niet genoeg water. Soms heb ik dagen lang gewoon geen water gedronken...zo slecht!

    BeantwoordenVerwijderen