Zoeken in deze blog

dinsdag 20 november 2012

Review | Balmi Lippenbalsems

Okee - ik weet dat ik hier een beetje laat mee ben als beautyblogger- maar ik moest gewoon nog een artikeltje schrijven over de Balmi Lip Balms. Aangezien de zomer is overgegaan in de winter (hebben we de herfst overgeslagen dit jaar?) krijg ik snel last van droge lippen. Deze ontzettend fijne lippenbalsems hielpen daartegen. In presenteer u; de Balmi Lip Balms!'






De verpakking van de Balmi lippen balsems is heel erg schattig. Verpakt in een ronde huls is hij makkelijk open te draaien en aan te brengen. De letters zijn ook leuk. Het viel mij wel op dat hij erg lijkt op de EOS Lip Spheres. Slim is het wel, want de Balmi soort is gewoon in Nederland te verkrijgen, en EOS moet je online bestellen, en verzendkosten betalen.




Ze kosten €4,95 per stuk en ze zijn te koop bij de Douglas. Ik vind €4,95 niet echt goedkoop voor een lippenbalsem, maar ook niet echt duur. Er zit 10.5 gram product in, wat weer meer is dan de EOS Lip Spheres (7 gram).



De kleur is transparant. De substantie is wat vettiger en glimmender dan normaal. Ik vind dit wel fijn voor in de winter, maar sommigen houden daar niet zo van. Van het glimmende zie je nauwelijks iets terug op je lippen. De lippenbalsem maakt mijn lippen zacht en soepel, en verzorgt fijn. Wat wel jammer is, is dat hij een lunch niet zo snel overleeft, en na een uurtje of vier is hij van mijn lippen af.

Hieronder zie je de swatch van de lippenbalsem op mijn hand, en op mijn lippen.





Balmi belooft je lippen zacht en soepel te maken door de shea boter, jojoba olie en anti-oxidantrijke vitamine E die erin zitten. Hij heeft een SPF 15, voor bescherming tegen de zon. Er zijn vijf verschillende; kokos, aardbei, framboos, mint en zwarte bes.





Mijn lippenbalsems.

Ik heb de smaken framboos en mint. Framboos ruikt gewoon heerlijk naar framboos, maar met mint is er iets speciaals. Als je mint op je lippen smeert, gaan je lippen tintelen en voelen ze heel erg fris aan, net als kauwgom maar dan op je lippen! Leuk extraatje.




Ingredienten

Dan gaan we even naar de ingredienten kijken. Eigenlijk het eerst waar mijn oog op viel, de parabenen die erin zitten om het product langer houdbaar te maken. Ook zit er minerale olie in, jammer. Onderaan de verpakking staat; 'Waarschuwing! Oxybenzone.' Oxybenzone is een vrij heftig zonnefilter, waar je allergisch voor kan zijn. Meestal kan het geen kwaad.
Wat wel fijn is, dat er jojaba olie, sheaboter en vitamine E in zitten. Dit zijn verzorgende bestanddelen die je lippen gezond en zacht maken. 



Zachte lippen? Zeker weten. Tot na een uurtje of vier, dan is de lippenbalsem er weer af. Jammer. Erg vind ik het niet, want dan kan ik het weer lekker opsmeren.

Minpunten
- De substantie is vrij vettig.
- Er zit Oxybenzone, parabenen en minerale olie in.
- Na een uurtje of vier is de lippenbalsem eraf, en een maaltijd overleeft hij niet.

Pluspunten
+ Je krijgt er zachte, gezonde lippen door.
+ De prijs-kwaliteitsverhouding is goed.
+ Er zit sheaboter, vitamine E, jojoba olie en een zonnefilter in.
+ Veel soorten.
+ Verkrijgbaar bij de Douglas, je hoeft ze niet online te bestellen.




Beoordeling

Ik vind dit heel fijne lippenbalsems, en nu wil ik alle andere smaken ook hebben! Gelukkig komt sinterklaas en mijn verjaardag er weer aan. Ze smeren fijn, en zijn precies dik genoeg om je lippen zacht te maken. Jammer is het dat er oxybenzone en parabenen in zitten, en parabenen. En dat ze er zo snel af gaan. Toch vind ik ze fijn. Ik heb ze nu in mijn tas en ik heb ze vaak bij me. Ben je op zoek naar een fijne lippenbalsem die je niet online hoeft te bestellen? Ga dan voor deze lippenbalsems.

De lippenbalsems van Balmi zijn te koop bij douglas voor €4,95 per stuk. Verkijgbaar in kokos, mint, aardbei, zwarte bes en framboos. 


Heb jij deze lippenbalsems al uitgeprobeerd?

Liefs,

Eva

5 opmerkingen:

  1. Klinkt erg goed, ik wil ze ook altijd nog eens proberen!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bolletjes zijn zo leuk, heb ik ook met EOS! De mintversie lijkt mij wel wat :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ondanks enkele minpunten lijken de Balmi lippenbalsems me toch fijn! Misschien komt het ook alleen door de vorm :P

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind deze echt zo fijn. Ik heb mint en raspberry. Zeker een aanrader.

    BeantwoordenVerwijderen