Zoeken in deze blog

zaterdag 8 december 2012

Getest | Primark Eyeshadow Palette

Iedereen is gek op de Primark: het is niet duur, en ze hebben vaak hele leuke kleding. Maar hoe staat het eigenlijk met de beauty-afdeling van de Primark? Ik zag een oogschaduw palette liggen, waar ik toch wel benieuwd naar was. Ik nam het mee voor €2,50, en vandaag review ik hem voor jullie.






Als eerste vind ik de verpakking er heel erg leuk uitzien. Super schattig zo met die bloemetjes en die stipjes. 


Als je de deskel openslaat, zie je dit. Over het paletje zelf zit nog een plastic 'bakje'. Dat is jammer, want ik vind het er een beetje goedkoop uitzien. Ze hadden beter een plastic vel kunnen gebruiken om het te beschermen (zoals Sleek) dat ziet er al een heel stuk mooier en netter uit.


Hier zie je de kleuren.


Hier zie je goed hoe het verpakt zit. Om het plastic eraf te halen, moet je ook het paletje eruit halen, dat ook al van plastic is gemaakt. Jammer..


Hier zie je de kleuren. Wel heel erg leuk dat ze ze namen hebben gegeven, zoals in de meeste palettes.


Ook zit dit kwastje erbij, bestaande uit een kwast en een sponsapplicator. Deze is echt om te huilen, zulke slechte kwaliteit is het. De sponsapplicator gebruik ik sowieso nooit, maar de kwast.. Hij is heel ruw en stijf. Als je hem probeert te gebruiken doet het heel erg pijn omdat hij zo prikt. Shame on you, Primark!


Hou je vast, hier komen de swatches..


Van links naar rechts: Lady Danger, Tease, Urban Girl, Super Star, Stormy Night.


Odyssey, High Rise, Treasure Chest, Happy Camper en Mischief.

Eigenlijk werd ik nog aardig verrast door de swatches. Ze zijn niet goed, maar ze zijn niet zó slecht! Het kan er best mee door. Ik vind vooral Treasure Chest en Stormy Night mooi. Bij sommigen ziet het er een beetje viezig uit, als gewoon stof, bijvoorbeeld Bij Lady Danger en Happy Camper.


De ingredienten. Wat mij gelijk opviel is dat er een parafinum liquidum inzit, een minerale olie. Deze is slecht voor je huid, hij droogt er van uit en heel veel mensen krijgen er snel puistjes van. Op je oogleden is dit natuurlijk minder kwaad dat op je gezichtshuid, maar toch.. Ook zitten er heel veel parabenen in. Zonde!

Minpunten
- Parabenen en minderale olie zijn een van de hoofdbestanddelen
- De losse poeders zorgen voor heel erge fall-out (= oogschaduw dat op je wangen terechtkomt)
- Het kwastje is van hele slechte kwaliteit.
- Er zit maar 10 gram in, dus 1 gram per oogschaduw. Je kan een oogschaduw hoogstens 10 keer gebruiken.
- Sommige oogschaduws zijn slecht gepigmenteerd, waardoor ze er 'viezig' uitzien.
- De verpakking oogt goedkoop

Pluspunten
+ Supergoedkoop: €2,50 voor 10 oogschaduws.
+ De pigmentatie is niet heel slecht. 

Beoordeling

Tja, wat vind ik nou van dit palette? Ik verwachtte er eerst niet veel van, maar de pigmentatie verraste mij eigenlijk wel. De poeder is helaas veel te los dus krijg je heel snel fall-out. En het kwastje is gewoon dramatisch slechte kwaliteit, helaas. Ik skip dit palette volgende keer en hou het gewoon lekker bij mijn Naked Palette van Urban Decay. Wel is dit palette heel leuk voor kleine meisjes die lekker met make-up willen spelen. Cijfer 5/10

Wat vind jij van dit palette? Heb je ervaring met de beauty van Primark?

Liefs,

Eva

4 opmerkingen:

  1. Ik vind het best een leuke palette voor die prijs!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Handig! Ik heb hem altijd laten liggen ahah!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben niet blown away, maar het ziet er goed uit! Mooie bruikbare kleurtjes ^^

    BeantwoordenVerwijderen