Zoeken in deze blog

maandag 31 december 2012

Like | Q&A a Day!

Ik ben verslaafd aan notitieboekjes. Ze zijn zo handig om iets in op te schrijven en ik heb er dan ook altijd eentje bij me. Ook zo vaak heb ik geprobeerd een dagboek bij te houden, maar ik hou het gewoon niet vol. Ik vergeet het en soms heb ik ook geen zin om een heel stuk te schrijven elke dag. Nu zag ik op teskuh.nl een heel leuk boekje genaamd Q&A a Day. Elke dag beantwoord je een vraag. Nieuwsgierig? Lees verder!






Ik vind dat het boekje er echt super schattig uitziet. Het is een klein en compact boekje, heel simpel maar toch mooi. Ze hebben het expres een beetje vintage gemaakt, het sprak mij wel aan.


Zo groot is het boekje ongeveer, ter vergelijking. 


Zo werkt het: elke dag beantwoord je een vraag, vijf jaar lang. Er zijn in totaal 365 vragen, dus elk jaar kan je je antwoord van het jaar ervoor terug lezen. Op deze manier hou je toch een beetje een dagboek bij, zonder dat je er heel veel tijd in stopt. Ik heb het boekje in het Engels, en het is niet in het Nederlands verkrijgbaar.Soms zijn de vragen heel diepgaand, of juist heel droog. Een paar voorbeelden van vragen zijn:
  • Wat was de laatste persoon die je boos heeft gemaakt?
  • Wie is je held?
  • Wat is je missie?
  • Hoe zou je je overwinningsdans beschrijven?
  • Draag je sokken?
  • Wat motiveerde je vandaag?



Dit zie je als je het boekje openslaat: allemaal letters. Ik vind het er leuk uitzien.


Op de eerste bladzijde kan je je naam schrijven en er staat: 'They always say time changes things, but you actually have to change them yourself. - Andy Warhol.'




Ook een leuk detail: de uiteinden van de bladzijdes zijn goud gemaakt, dus als je het boek dichtslaat ziet het er zo uit.





Q&A a Day: 365 vragen, 5 jaar, 1825 antwoorden.

Een paar bladzijden uit het boekje:










De bladzijden zijn zo georganiseerd dat je er vijf antwoorden op de vraag kwijt kunt. Een voor elk jaar. Je kan er ook het jaar opschrijven, heel leuk!

Q&A a Day is te koop bij grotere boekhandels en bij bol.com voor €15,95.

Ik ben in elk geval heel enthousiast over dit boekje, ik vind het een heel leuk concept. Het is veel makkelijker om vol te houden dan een dagboek. Ik begin ermee op 1 januari.

Wat vind jij van Q&A a Day?

Liefs,

Eva

ps; Alvast een gelukkig 2013 voor vanavond!

6 opmerkingen:

  1. omg, ik vind dit boekje echt ge-wel-dig! dit wil ik ook haha. ik ga nu kijken waar je het kunt bestellen. haha echt, ik vind het echt awesome. <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooh dat boekje is heel erg tof! Lijkt mij superleuk om in te vullen :D Jij ook alvast een fijne jaarwisseling toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen