Zoeken in deze blog

zondag 9 december 2012

Review | Chance by Chanel eau de toilette

Coco Chanel was de eerste die bedacht dat er een typische geur voor vrouwen moest zijn. In 1921 kwam ze op de markt met No.5, een van de vele designklassiekers vandaag de dag. Ook al is het iets meer dan 90 jaar geleden, nog steeds gaat er elke dertig (!!) seconden een fles over de toonbank. Vandaag review ik niet No.5, maar Chance van Chanel, ook een heel geliefd en klassiek parfum van Coco Chanel.


Ik vind de flacon er heel erg mooi uitzien. Heel strak en simpel. Het parfum is amberkleurig, wat ik een hele mooie en klassieke uitstraling vind geven. Ook het Chanel logo op de dop staat heel mooi. 



Er zijn van dit parfum drie versies, waarvan deze amberkleurige het origineel is. De noten uit de drie kun je hieronder lezen. 

Chanel Chance (amber)
Top: ananas, iris, patchouli, roze peper, hyacinth
Midden: jasmijn, citroen.
Basis: muskus, patchouli, vanille, vetiver.

Chanel Chance Eau Tendre (roze)
Top: grapefruit, quince.
Midden: jasmijn, hyacinth.
Basis: muskus, cedar, amber, iris.

Chanel Chance Eau Fraiche (groen)
Top: citroen, cedar
Midden: roze peper, water hyacinth, jasmijn
Basis: teak hout, amber, iris, patchouli, vetiver, muskus.






Ik vind het parfum zelf heel lekker ruiken. Het is een heerlijke geur die eigenlijk iedere vrouw in haar bezit zou moeten hebben. Het ruikt sterk, maar heel lekker. Het is toch eerder een zwaar dan een fris parfum. Als ik hem opspuit, ruik ik vooral de iris, jasmijn en citroen. De patchouli en muskus ruik ik toch het meeste, en blijf ik de hele dag door ruiken. Het blijft goed zitten. 





Chance van Chanel is te koop bij de meeste parfumerieen, en kost voor 50 ml €60,00, en voor 100 ml. €100,00. 

Heb jij dit parfum in je bezit of ken je het? Wat vind je ervan?

Liefs,

Eva

2 opmerkingen:

  1. De parfums van Chanel ruiken over het algemeen heel lekker! Vooral de laatste vind ik lekker ruiken ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Persoonlijk vind ik het duur, maar ja, het is dan ook Chanel he ;)

    BeantwoordenVerwijderen