Zoeken in deze blog

dinsdag 11 december 2012

Review Zoeva Very Croc Set Deel 1

Cola zonder prik, oogschaduw zonder oogschaduwbasis, een meisje zonder make-up kwasten. Het kan allemaal niet. Natuurlijk, ik had een paar losse budgetkwasten (van de HEMA, Catrice en Urban Decay) maar een echte goede (complete) kwastenset had ik nog niet. Tot op 5 december. Over Zoeva had ik al veel goeds gehoord, en dus had ik de 'Very Croc' kwastenset op mijn verlanglijstje gezet. En ik was blijkbaar lief geweest dit jaar, want ik kreeg hem! Maar is deze set zijn hype echt waard? 




Let op! Dit wordt een best lang artikel, aangezien er veel foto's in staan. Dit is een uitgebreide review. Ik wil de kwaliteit van de kwasten goed laten zien in deze review, dus bij elke kwast drie foto's. Wees gewaarschuwd!


In deze set zitten 18 kwasten, maar het is echt onmogelijk om deze in een keer te reviewen. Daarom doe ik er vandaag 8 en morgen 10. 



Laat ik maar gewoon beginnen bij het begin. De set zit in dit etuitje. Ik vind het er wel leuk uitzien. 


Het etui sluit met 2 touwtjes met kwastjes aan het uiteinde. Leuk detail. 


Als je de set eruit haalt, zie je dit. Het is een clutch van nep slangenleer. Je moet er van houden! Persoonlijk is het niet zo mijn ding, maar ik vind het ook zeker niet lelijk. 



En als je de clutch openmaakt, zie je dit. Vet veel kwasten, woeehoee!

1. Powder Brush. Deze kwast gebruik je voor je gezicht. Hij is het beste om bijvoorbeeld setting powder/compact foundation aan te brengen. Hij is groot en lekker zacht. Hij beweegt goed mee en neemt het product goed op, zonder dat er teveel in de kwast blijft zitten. Eerst dacht ik dat deze niet zo zacht zou blijven, maar dat doet hij dus wel. Zelfs na het wassen. 




2. Stippling Brush. Deze stippling brush gebruik je ook voor je gezicht, voor vloeibare foundation, of voor hele gepigmenteerde blush. Doordat de haren wijd uit elkaar staan, krijg je een beetje een lichte, 'airbrushed' look. Ik vind deze qua uiterlijk heel erg op MAC stipplingkwast 188 lijken. Ik vind zo'n kwast heel erg fijn, wat een verschil tussen aanbrengen met mijn vingers! Dit was meteen een favoriet. 




3. Blush Brush. Deze is hetzelfde als de powder brush, maar net een tikkie kleiner. Hij is net zo zacht, en geschikt voor het aanbrengen van blush. 




4. Blush/Contour Brush. Deze kwast is ook voor blush bedoeld, maar ik vind deze vooral fijn voor het aanbrengen van bronzer, highlighter en blush. Je kan hier ook perfect mee shapen doordat hij schuin afgesneden is. Kortom, een hele fijne kwast. 




5. Foundation Brush. Deze platte foundation brush gebruik je voor het aanbrengen van vloeibare foundation aanbrengen op je gezicht. Ik gebruik deze meestal niet, omdat ik het niet zo fijn vind werken. Je krijgt er namelijk snel strepen op je gezicht door, vooral bij deze kwast. Hij is namelijk best hard/stevig, maar niet dat het storend is.Toch ben ik hier blij mee, want hier kan je heel fijn maskertjes mee aanbrengen zonder dat je vingers vies worden.




6. Soft Definer Brush (oogschaduw kwast). Deze kwast is een bolle, kleinere oogschaduwkwast. Met deze werk je het fijnste in je crease, maar je kan er ook goed mee blenden. 




7. Shader Brush. Dit is een platte oogschaduwkwast waarmee je oogschaduw goed aan kan brengen op je bewegend ooglid. Deze is lekker zacht en doet zijn werk prima.




8. Dit is eenzelfde soort oogschaduw kwast, maar wat kleiner. Deze kan je ook gebruiken voor je bewegend ooglid. Deze is vooral handig voor onder je oog, of in je ooghoek. Deze doet het ook goed en is lekker zacht. 





Mijn voorlopige conclusie is heel erg positief. De kwasten zijn lekker zacht en brengen fijn aan. Er zitten geen prikkende of al te harde kwasten bij. Er komt genoeg product op, zonder dat het in de kwast blijft zitten. Dat je maar €30 voor deze set betaalt, is mij echt een raadsel. Deze kwasten zijn bijna professioneel, en super, zeker om mee te beginnen. 
(Je kan deze kwastenset bestellen op www.zoeva-shop.de)

Pfoeee, dat was het dan, de eerste acht kwasten van de Zoeva 'Very Croc' set. Morgen volgt het tweede deel van deze review en ook de conclusie met mij mening, en mijn favoriete en minder favoriete kwasten. 

Wat vind jij van deze kwasten, heb je ervaring met het merk Zoeva? 

Liefs,

Eva





5 opmerkingen:

  1. De kwasten lijken mij erg fijn, het zit ook in een prachtige luxe verpakking!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er mooi uit en dat maar voor 30 euro. Verbazingwekkend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ziet er, zeker voor die prijs, goed uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lijken me superfijne kwasten! <3
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen