Zoeken in deze blog

woensdag 19 december 2012

Tag | You and Make-up

Tags, ik ben er gek op. De vragen beantwoorden vind ik leuk, en ik vind het ook super om de antwoorden van anderen te lezen. Hier is een tag (álweer?!) over make-up. Ik hoop dat jullie het leuk vinden om mijn antwoorden te lezen, enjoy!





Welke foundation gebruik je?
Ik gebruik vaak geen foundation. Alleen als mijn huid echt heeeel onrustig is. In dat geval gebruik ik de Hema Matte Finish Foundation en de Mineral Powder Foundation van Sephora.



En welke concealer gebruik je?
Ik gebruik om dit moment geen concealer. Ik ben nog steeds op zoek naar een klein wonder in concealer vorm. Hiervoor gebruikte ik een concealer van Essence. 

Wat vind je van nepwimpers?
Voor speciale gelegenheden zoals kerst of een bijzonder feestje vind ik het super leuk. Maar in daglicht.. Dan niet. Ik vind het er ten eerste nogal nep er uit zien, en ten tweede vind ik het een beetje over de top, net zoals een plamuurlaag (à la dikte pannenkoek) op je gezicht. 




Wist je dat je je mascara na 3 maanden moet weggooien?
Ja, dat weet ik. Bij de meeste is het nu wel 6 maanden hoor! Ik moet eerlijk zeggen, ik maak een mascara die ik fijn vind gewoon op. Natuurlijk let ik wel op; als hij vreemd ruikt, er raar uit gaat zien of als mijn ogen er geïrriteerd van worden, gooi ik hem natuurlijk weg. 

Welke mascara's gebruik je?
De L'Oréal Million Lashes Volume Excess Mascara. Ik vind hem erg fijn! Verder Masterpiece van MaxFactor is ook heel fijn.


Sephora of MAC?
Ooooh, dat vind ik zoo moeilijk! Ik heb meer Sephora producten in mijn stash, maar ik denk dat ik toch voor MAC ga, ook al koop ik er niet zo gek veel. Het is natuurlijk vrij duur, maar de producten zijn little gifts of heaven.

Heb je een MAC-pro kaart?
Nee. Maar ik zou er wel een willen! Waar kan je die krijgen?

Welke 'Make-up Tools' gebruik je in je make-up routine?
De meeste kwasten uit mijn Zoeva kwastenset die ik laatst liet zien. Ik gebruik de poederkwast,  contour kwast voor blush, stippling brush, en als ik er zin in heb de oogschaduwkwasten. Verder gebruik ik een pincet en een wimperkruller. 




Gebruik je een primer voor je oogleden?
Zeker weten! Dat is heel belangrijk als je wilt dat je oogschaduw niet gaat ophopen in je arcadeboog. Ik gebruik op dit moment de Primer Potion van Urban Decay, en ik wissel soms af met de Eyeshadow Base van HEMA. 

Wat is je favoriete oogschaduw?
Mijn favoriete oogschaduw? To be quite honest, ik heb maar weinig losse oogschaduws. Ik ben helemaal verliefd op mijn Urban Decay Naked Palette. Hij is zoooo prachtig!



Gebruik je een oogpotlood of een liquid liner?
Liquid Liner all the way, woohoo! Ik heb eigenlijk niks met oogpotlood. Ik kan er niet zo goed tegen, en ik hou niet zo van het smudgy effect dat het geeft. 

Hoe vaak prik je met een oogpotlood in je oog?
Ik gebruik geen oogpotlood, hihi. Ik prik wel eens met mascara in mijn oog, maar niet zo vaak. Ik denk hoogstens een keer in de drie maanden. Ik probeer het een beetje af te leren. 

Wat vind je van losse oogschaduws?
Ik heb er dus echt hélemaal NIKS mee. Ik vind het niet fijn werken, het aanbrengen gaat niet goed en je krijgt heel erg snel fall-out. Geef mij maar gewoon vaste oogschaduw!



Gebruik je minerale make-up?
Ja, ik heb een poeder foundation van Sephora die ik dagelijks gebruik. Verder niet heel veel. 

Wat is je favoriete lipstick?
Dat zijn zeker weten die van Sephora! Ze zijn mooi matte, blijven de hele dag goed zitten en ze zijn creamy en drogen je lippen totaal niet uit. 


                                   
Wat is je favoriete blush?
Hmm, moeilijk. Ik heb een hele mooie dieproze blush van MAC, die ik eigenlijk bijna elke dag gebruik. Helaas is de naam er vanaf gesleten, stom! Hieronder zie je een blush waar hij op lijkt.



Koop je make-up op Ebay?
Nee. Ik vind het heel erg lang duren voordat het aankomt, soms wel drie weken. En dan moet je ook nog eens verzendkosten betalen, ja dààààg. Ik vind het fijner om gewoon make-up te kopen in de winkel, zodat ik het rustig kan bekijken en swatchen. 

Hou je van 'Drugstore Make-up'?

Ja, echt wel! Leve de budgetproducten! Essence, Catrice, waar zou ik zijn zonder jullie? 

Heb je er ooit aan gedacht op make-up lessen te volgen?
Jaa, het lijkt me zo gaaf om een keer een make-up cursus te doen! Ik leer natuurlijk veel van YouTube video's, maar ik zou wel eens een keer make-up lessen willen volgen. Jammer dat deze meestal wel duur zijn. 

Noem een make-up misdaad die je haat.
Eentje maar? Ik heb er zo veel: donkere lipliner, panda ogen, een plamuurlaag op je gezicht. Maar het ergste is denk ik een foundation in een verkeerde kleur. Ziet er zo raar uit, zo'n oranje hoofd. :')



Houd je van kleurrijke make-up (lippen, blush, oogschaduw) of naturel?
Ik houd denk ik toch meer van aardse tinten, dus bruin/goud. Anders vind ik pasteltinten ook heel erg mooi, dus lichtroze bijvoorbeeld. Ik heb een vrij lichte huid, dus felle/kleurige tinten maken de lijnen in mijn gezicht heel erg hard. Ik vind het wel mooi om bijvoorbeeld óf met je ogen te knallen, óf met een felle lipkleur. Met allebei wordt het gewoon een beetje over the top. 


Welke beroemdheid heeft altijd mooie make-up?

Hmm, moeilijk. Ik vind dat Katy Perry en Taylor Swift altijd wel mooie make-up op hebben.



Als je het huis uit kon gaan met maar één make-up product op, wat zou het zijn?

Zeker weten mascara. Ik heb zulke korte wimpers, dat je ze niet eens ziet met een vergrootglas, haha. 

Kan je het huis uit zonder make-up?
Ja, dat kan. Maar ik hou er niet zo van. Wel vind ik het fijn om mijn gezicht een dagje rust te geven, maar dat is meestal in de vakantie ofzo, als ik niet naar school hoef. 

Vind je jezelf er goed uitzien zonder make-up?
Hmm, dat is de vraag, niet? Ik ben heel bleekjes en 'kaal' zonder make-up. Als ik iemand tegenkom terwijl ik geen make-up op heb, hoor ik vaak opmerkingen zoals: 'Wat zie je er bleek uit, ben je ziek?'. Haha. Ik voel me fijner mét make-up.

Wat vind jij het beste make-up merk?
Hmm, moeilijk. Ik denk dat ik toch voor MAC en Sephora ga. En Catrice is ook wel heel erg fijn.



Wat vind je van make-up?

Geweldig, het is echt een manier om je 'natural beauty' te versterken en je sterke punten te benadrukken.


Wat vind jij van deze tag?

Liefs,

Eva




Geen opmerkingen:

Een reactie posten