Zoeken in deze blog

maandag 18 maart 2013

Fashion | Trends Lente/Zomer 2013

Buiten is het nog flink koud, en niemand zal het verbazen als er nog wat sneeuw valt. Het is nog overduidelijk winter. Bij mij beginnen inmiddels de lentekriebels te komen. Een lekker zonnetje, zonder jas fietsen en lichte pasteltinten dragen op mijn nagels. Ik wil lente! Bij een nieuw seizoen horen natuurlijk nieuwe trends, ik laat je ze in dit artikel zien!






1. Getailleerde bloemenjurken. Een tijdje geleden kwamen de bloemprint-blazers al naar voren, de broeken en af en toe een shirt hier en daar. Maar nu de lente eraan komt mogen we eindelijk full floral gaan. Pak je enorme Chanel zonnebril erbij, zet je hoed op en trek je bloemenjurk aan, met een mooie taille erbij natuurlijk.



2 Kleur: kobaltblauw, fuchsiaroze, groen of warm oranje.

Waar we het vorig jaar rustig hielden met mintgroen, zacht lavandel en lichtgroze komen nu de knalkleuren tevoorschijn. Niets moet, en alles mag! Niets is over de top, en je mag lekker opvallen. Pak lekker uit met knalkleuren zoals fuchsiaroze, zonsondergang-oranje en knalblauw. 




3. De smoking: nette broeken, krijtstreep, hoeden en nette blazers

Yess! Ik kan je alvast verklappen dat ik heeel blij ben met deze trend. Back to the classics: nette blazers, krijtstreep blazers (waar ik overigens dol op ben maar waar ik geen item van heb, blazer haat-liefde verhouding ahum). Ik vind deze trend heel gaaf. Ik ben dol op hoedjes en bolhoeden, die natuurlijk ook super te combineren zijn. Kom maar op met deze trend!




4 Grafische print

Deze trend is er al een tijd en is ook niet meer weg te slaan. Opvallende kledingstukken, met grafische print vind ik leuk, maar is niet helemaal mijn ding omdat het gewoon niet zo bij me past. 




5 De statement ketting

Deze trend is al een tijdje in opkomst maar heel gaaf: de statement ketting. Een grote ketting waarmee je een statement maakt. Ik heb er zelf nog geen in mijn bezit, omdat ik nogal kieskeurig ben, hihi. Vooral leuk te combineren bij een witte sheerblouse. 




6 Lichte en luchtige stoffen

Yayy, happy me! Gooi je warme truien en comfy hoodies maar weer heel ver terug in de kast. Het is weer tijd voor mouwloze shirtjes met lichte en luchtige stoffen, yay




7 Leer

Ook leer blijft lekker in dit seizoen. Leren jasjes, leren broeken, ze gaan nog wel even mee. Investeer dus nog maar even in dat leuke leren jasje. 




8 Pailetten, glitter

Nikkie van Nikkietutorials zei ooit: 'When life gives you lemons, punch it in the face and ask for glitter!' En oh, wat heeft ze gelijk. Glitters are a girls best friend. Pailetten en glitter op kleding vind ik dan ook helemaal niet erg, zolang het maar niet te overdreven is. 




9 Strepen. 

Aye, sailor! Strepen zijn terug van weggeweest, en maken nu een comeback. Te combineren met alles, en supervrolijk. 




10 Een kleur theorie. 

Dag color blocking, back to basics! Denk aan je hele kleding in een kleur. Niet zo mijn ding, maar voor anderen heel leuk!





Welke trends blijven?

Denim, leer en blazers blijven trouw aan onze zijde, en zijn ook al vaak gespot op de catwalks.

 Van welke trends nemen we afscheid?

Army print, studs, en color blocking kussen we gedag. Het was leuk zolang het duurde, maar het is nu echt tijd om afscheid te nemen van deze trends die we toch met heel veel liefde hebben gedragen. Tot over tien jaar, schatjes!

Welke trends spreken jou het meeste aan? Welke vind je het mooiste?

Liefs,

Eva

1 opmerking:

  1. Ik vind de statement kettingen echt geweldig, maar helaas zijn ze bijna altijd vrij prijzig, even investeren dan maar!

    BeantwoordenVerwijderen