Zoeken in deze blog

dinsdag 5 maart 2013

Review | Biodermal gelcrème voor de vette & gemengde huid

Toen ongeveer een week geleden mijn huidige dagcrème opging, wilde ik wel eens wat nieuws proberen. Ik stapte uit mijn comfort zone en probeerde eens wat nieuws. Omdat ik het over het merk Biodermal vrij veel goeds had gehoord, probeerde ik eens iets van dit merk: een dagcrème. Maar voldoet deze aan mijn eisen? I put it to the test.








De verpakking is gewoontjes, maar wel heel simpel en duidelijk. Ik vind het niet persé mooi of lelijk, maar iets opvallender en aansprekender had wel gemogen, een heftig kleurtje ofzo.




Biodermal over de crème: 'De huid is van zichzelf mooi en sterk. Wij geloven dat de huid naturel het mooiste is. Wanneer nodig ondersteunt of herstelt Biodermal de natuurlijke kracht van de huid en geeft haar de aandacht die zij verdient. 

De producten van Biodermal bevatten zuivere ingrediënten die van nature in de huid aanwezig zijn. Deze huideigen ingrediënten worden beter opgenomen en versterken de natuurlijke beschermende werking van de huid. Zo haalt Biodermal het beste uit de huid naar boven. Biodermal ondersteunt de natuurlijke kracht van de huid.
Vette & gemengde huid gelcrème hydrateert en matteert de huid langdurig. De gelcrème is licht van textuur en zorgt voor een zuivere en matte huid. Dermatologisch getest & pH huidneutraal. Hypoallergeen, parfum- & alcoholvrij.'


Achterop de verpakking kan je zien wat voor een huidtype je hebt. Handig!



Deze crème van Biodermal belooft een zuivere en matte huid, glimmen te voorkomen en te matteren en hydrateren.



Zo ziet het potje eruit. Zelfde als de verpakking, heel simpel maar wel klassiek. Het is een potje met een pompje, wat heel hygiënisch is, en makkelijk te doseren. Het nadeel is wel dat je niet kan zien wanneer de crème op is. 





De crème is gelukkig niet al te dik, het is wel echt een gelcrème. Hij smeert heel luchtig uit en je voelt hem niet trekken als hij in je huid trekt. Qua structuur is hij wel te vergelijken met de dagcrème van Dr. van Der Hoog die ik hiervoor gebruikte.

Wat ik wel opvallend vind, is de geur. Het is een beetje rare geur, een combinatie van plastic en zo'n typische crèmegeur. Normaal zou ik me er niet zo aan storen, maar de geur is best duidelijk aanwezig. Wel jammer. 

Pluspunten
+ Fijne structuur, waardoor hij snel intrekt
+ Vermindert puistjes en onzuiverhuiden
+ Zachte huid
+ Hypo-allergeen, parfum- en alcoholvrij, geen parabenen
+ Met vitamine E

Minpunten
- Onhandige verpakking, je weet niet wanneer het product op is
- Rare geur die wel aanwezig is en ook een beetje stoort

Doen als.. je op zoek bent naar een neutrale, pure gelcrème die snel intrekt, zonder 'slechte' ingrediënten.

Skippen als.. je op zoek bent naar een crème die wat meer hydratatie biedt en met een betere geur.

De gelcrèmes van Biodermal zijn verkrijgbaar bij de meeste drogisterijen voor €16,25 voor een potje van 50 ml.

Welke dagcrème gebruik jij?

Liefs,

Eva


1 opmerking:

  1. jammer dat die vreemd ruikt! verder klinkt die wel oke.

    BeantwoordenVerwijderen